وجود زیرساخت انجام پلاسمادرمانی در کشورهای اسلامی

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، دکتر عبدالمجید چراغعلی عضو هیئت علمی دانشگاه بقیه الله و رئیس تیم پزشکی درمان کووید19 با پلاسما درمانی امروز در نشست خبری ترویج علم بنیاد مصطفی(ص) با موضوع آنالیز فرایند درمان ویروس کرونا به وسیله پلاسما درمانی گفت: وقتی بدن با میکروارگانیسم خارجی برخورد می نماید آغاز به مقاومت نموده و به فراوری انتی بادی یا پادتن می پردازد.

وجود زیرساخت انجام پلاسمادرمانی در کشورهای اسلامی

وی با بیان اینکه بدین واسطه در بدن بیمار کوشش می گردد که خودش را از بیماری حفظ کند، اعلام کرد: درصد بسیاری از افراد بهبود پیدا می نمایند که این بحث هم در خصوص ویروس کرونا وجود داشت.

چراغعلی با بیان اینکه بدن هر فرد پس از حضور ویروس، از روز سوم آنتی بادی فراوری می نماید، گفت: پلاسما درمانی یکی از روشهایی است که به فرد برای مقابله با بیماری یاری می نماید که شباهت زیادی با واکسیناسیون دارد.

وی با بیان اینکه بعد از چین و ایران که پلاسما درمانی را شروع کردند کشورهای دیگری وارد این عرصه درمانی شدند، اعلام کرد:طبق آخرین آمار تا به امروز 11میلیون نفر در دنیا به کرونا ویروس مبتلا شدند که 60درصدشان بهبود پیدا نموده اند و اینها می توانند عامل نجات مبتلایان به کرونا باشند.

وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی زیرساخت های لازم را برای جمع آوری پلاسما دارند، گفت: این کشورها می توانند بر اساس استانداردها به پلاسما درمانی بپردازند.

چراغعلی با بیان اینکه پلاسما درمانی جای واکسن را نمی گیرد، گفت: ولی پلاسما درمانی نتیجه و عملکردی مشابه با واکسیناسیون دارد.

به گفته وی، در پلاسمادرمانی گروههای خونی مهم هستند.

علی عمرانی معاون اجرایی بنیاد علم و فناوری مصطفی نیز در ادامه نشست ترویج علم بنیاد مصطفی(ص) با موضوع آنالیز فرایند درمان ویروس کرونا به وسیله پلاسما درمانی گفت: در نشست های ترویجی این بنیاد به دنبال انتشار یافته های محققان دنیا به زبان رسانه هستیم که باید در این خصوص شبکه سازی میان محققان دنیا و کشورهای اسلامی انجام بگیرد.

وی با بیان اینکه در این راستا احتیاج است شبکه های مختلفی ایجاد گردد تا با همکاری های محققان جامعه از دستاوردهای آنها منتفع شوند، اعلام کرد: جوانان و نوجوانان، ظرفیت های علمی کشور ها هستند که با اثر بخش کردن این فعالیت ها با گفتمان سازی، این راستا برای جوانان میسر می گردد.

اضافه کرد: بناداریم در نشست های ترویج علم دستاوردهای محققان دنیا و دنیا اسلام به زبان رسانه را در اختیار مردم قرار دهیم.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 98116

به "وجود زیرساخت انجام پلاسمادرمانی در کشورهای اسلامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود زیرساخت انجام پلاسمادرمانی در کشورهای اسلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید