مصرف روغن مورچه برای نوزادان

به گزارش مجله سرگرمی، استفاده از روغن مورچه برای نوزادان یکی از توصیه های منسوب به نسخه حکیمان طب سنتی برای رفع مو های زاید بدن است. در این نسخه ها گفته شده اگر روغن مورچه را در روز های اول تولد کودک به بدن کودک بزنید او در آینده مو های زاید درنمی آورد. در این مقاله درمورد روغن مورچه اطلاعات مفیدی گفته شده و صحت مطالب گفته شده در مورد استفاده از روغن مورچه برای نوزاد بررسی می شود.

مصرف روغن مورچه برای نوزادان

خبرنگاران | سرویس مادر و کودک - امروزه رفع کردن مو های زاید برای بانوان (بهتر است بگوییم بانوان خاورمیانه!) بقدری مهم شده که توجه بسکمک از کاسبان و سودجویان را به خود جلب کرده است. می توان گفت رفع کردن مو های زاید تبدیل به یک تجارت شده که بدن و سلامت بانوان به عنوان بازیچه های اصلی تاجران و متخصصان زیبایی در این تجارت نقش دارد. در این میان استعمال روغن مورچه برروی بدن از نسخه های عجیبی است که حتی برای نوزادان دختر هم تجویز می کنند و برای اینکه نوزاد پس از رسیدن به دوران بلوغ رشد مو های زاید بدنش کم باشد یا اصلا مو در نیاورد می گویند باید در روز های اول تولد بدنش با این روغن ماساژ داده شود. بیایید ببینیم این سخن تا چه حد می تواند درست باشد.

روغن مورچه در طب سنتی

روغن مورچه در طب سنتی هم وجود دارد. اما در هیچ یک از منابع طب سنتی هیچ سخنی از کاربرد این روغن در از بین بردن مو های زاید بدن نیست! در این منابع که برخی از آن ها مانند تحفه حکیم مومن تبریزی و مخزن الادویه خراسانی قدمت 200 ساله دارند، برای روغن مورچه خواص درمانی کم نظیر دیگری شناخته اند.

در طب سنتی ایرانی روغن مورچه به 2 شکل گرفته می شود. یکی به شکل روغن گیری در روغن گیاه زنبق و دیگری روغن گیری از مورچه در روغن زیتون. یکی از خواص جالب روغن مورچه ای که با استفاده از جوشاندن مورچه در روغن زیتون به دست می آید، درمان و بهبود وز وز گوش و افزایش شنوایی در افرادی ست که دچار کاهش شنوایی شده اند. درمانگران طب سنتی توصیه می کنند فرد مقدار مشخصی از این روغن را در گوشش بریزد. البته در مورد اینکه این کار چقدر از نظر پزشکی موثر و درست است تحقیقی صورت نگرفته، اما هر چه هست، اشاره ای به خواص روغن مورچه برای نوزاد و رفع مو های زاید بدن و کاربرد آن برای نوزادان نشده است.

بیشتر بخوانید:روغن مورچه چیست؟ + خواص روغن مورچه

روغن مورچه برای نوزاد

صحت داشتن خواص روغن مورچه در از بین بردن مو های زاید یک طرف، حساسیت پوست نوزاد و اهمیت سلامت او حتی با وجود دلایل کافی برای اثبات خواص روغن مورچه در طرف دیگر می تواند به شما در تصمیم گیری بهتر کمک کند! طبق بررسی های اجرا شده روغن مورچه (اگر واقعا روغن مورچه باشد) پر از اسید فرمیک است (اصلا همین اسید است که باید در روغن چنان خواصی ایجاد کند) که می تواند موجب سوختن پوست نوزاد و تیره کردن رنگ پوست نوزاد برای همیشه بشود. البته در بیشتر مواقع روغن مورچه موجود در بازار، روغن مورچه نیست! چون واقعا چقدر مورچه باید استفاده کرد تا بتوان چنین روغنی تهیه کرد؟ پس چه بسا حساسیت های شدیدتری ممکن است برای پوست نوزادتان پیش بیاید. در حالی که نتیجه ای هم در ارتباط با از بین بردن مو های زاید بدن نوزادتان نخواهید گرفت.

روغن مورچه خارجی

در کنار روغن مورچه های ایرانی که از خود مورچه بدست می آید روغن مورچه خارجی هم وارد بازار رقابت شده است. این روغن را از تخم مورچه تهیه می کنند و قیمت بالایی هم دارد. حالا اینکه این همه تخم مورچه از کجا پیدا می کنند که اینقدر روغن بدهد بماند. اما انگار اثرگذاری این روغن بیشتر است. مصرف کنندگان روغن مورچه خارجی در نظرسنجی های مختلف از تاثیر ماندگار روغن مورچه صحبت می کنند و در این باره می گویند: بعد از 4 تا 5 بار استفاده از روغن مورچه به مرور شاهد کاهش میزان رویش مو های زائد بودیم و نتیجه خوبی به دست آوردیم. روی کاتالوگ این محصول هم نوشته شده که این روغن مورچه از تخم مورچه استخراج می شود.

شیوه استخراج این روغن اینگونه است که تخم مورچه را ابتدا خشک می کنند. سپس آن را آسیاب کرده و روغن آن را که مایعی قهوه ای و قرمز رنگ است طی فرآیندی که در دمای 50 درجه سانتیگراد اتفاق می افتد، استخراج می کنند. روغن به دست آمده با اسانس های معطر خوشبو می شود و مورد استفاده مردم قرار می گیرد. البته باز هم در عدم مصرف روغن مورچه برای نوزاد هیچ جای تردیدی وجود ندارد!

سخن آخر

واکنش بدن یک نوزاد در برابر آسیب های متفاوت و حساسیت های ایجاد شده ناشی از مواد شیمیایی با بدن یک فرد بزرگسال متفاوت است و می تواند بسیار شدیدتر باشد. در بسکمک موارد این واکنش و حساسیت برای نوزاد حتی کشنده است در حالیکه در یک شخص بزرگسال تنها علایم حساسیت ظاهر شده و پس از مدتی محو می شوند. همانطور که عکسی طی این چند سال اخیر در فضای مجازی منتشر شد و صورت برافروخته نوزادی را نشان می داد که مادرش موهایش را با رنگ مو، صورتی رنگ کرده بود! نوزادی که کارش به بیمارستان کشید. بیایید بسنجیم سلامت نوزادمان را فدای چه چیزی می کنیم؟ موجودی که ما تکیه گاهش هستیم و باید در این دنیای بزرگ و پر از خطر برایش پناهگاه امنی باشیم نه اینکه خودمان با دست خودمان تیشه به ریشه اش بزنیم. آن هم نه به خاطر دلایل نشات گرفته از عقل و منطق بلکه گاهی بخاطر باور عموم و حرف مردم، گاهی بخاطر خودخواهی خودمان، گاهی بخاطر بر سر زبان انداختن خودمان... نه روغن مورچه نه هیچ فراورده دیگری را بدون مطالعه و تحقیق برای نوزادمان استفاده نکنیم.

سلامت نوزاد ما بازیچه دست ما نیست. ما بیش از اینکه در برابر زیبایی او مسئول باشیم در برابر سلامتی اش مسئولیم.

گروه ساختمانی ابان: گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد.

منبع: setare.com
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 130022

به "مصرف روغن مورچه برای نوزادان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف روغن مورچه برای نوزادان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید