طرح های عظیم صنایع دستی با همکاری بنیاد علوی در شهرستان لنده اجرا می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نشست با کارشناسان بنیاد علوی کشور در مورد ترویج صنایع دستی در مناطق کم برخوردارتر استان، اظهار کرد: با همکاری بنیاد علوی طرح های عظیم صنایع دستی در شهرستان لنده اجرا می گردد.

طرح های عظیم صنایع دستی با همکاری بنیاد علوی در شهرستان لنده اجرا می گردد

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، مجید صفایی عصر دیروز دوشنبه 5 آبان ماه 99 در حاشیه نشست با کارشناسان بنیاد علوی کشور، با بیان اینکه شهرستان لنده و بخش دیشموک در شهرستان کهگیلویه قابلیت بالایی در حوزه صنایع دستی دارد، توضیح داد: با هدف تحقق شعار سال (جهش فراوری) هر گونه طرح های صنایع دستی توجیه دار در مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد مورد حمایت دولت قرار می گیرد.

او با اشاره به اینکه طرح های بزرگی با همکاری بنیاد علوی کشور در شهرستان لنده اجرا شده است، اضافه نمود: اردوگاه گردشگری موگرمون با میزان سرمایه گذاری 72 میلیارد ریال از مهم ترین این پروژه ها است.

صفایی ادامه داد: با هدف ایجاد اشتغال و بهبود شرایط مالی مردم با همکاری این نهاد انقلابی در شهرستان های کم برخوردارتر کهگیلویه و بویراحمد تسهیلات ارزان قیمت در حوزه صنایع دستی پرداخت می گردد.

در حال حاضر 47 روستای شهرستان لنده تحت پوشش طرح توان افزایی بنیاد علوی کشور است.

شهرستان کوهپایه ای، گرمسیری و قدیمی لنده به مرکزیت شهر لنده از شهرستان های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد دارای جمعیتی افزون بر 23 هزار نفر در فاصله حدود 270 کیلومتری یاسوج مرکز این استان واقع شده است.

شهرستان لنده با 5 هزار و 560 خانوار، 106 روستا و 41 درصد جمعیت روستایی و 59 درصد جمعیت شهری یکی از شهرستان های محروم کشور به شمار می رود.

گروه ساختمانی ابان: گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 115425

به "طرح های عظیم صنایع دستی با همکاری بنیاد علوی در شهرستان لنده اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح های عظیم صنایع دستی با همکاری بنیاد علوی در شهرستان لنده اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید