خبرنگاران 26 پروژه در مناطق عشایری البرز اجرایی شده است

به گزارش مجله سرگرمی، کرج - خبرنگاران - مدیر امور عشایری استان البرز بیان داشت: امسال 26 پروژه از محل اعتبارات استانی، ملی و ارزش افزوده برای مناطق عشایری استان اجرایی شده که بین 40 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

خبرنگاران 26 پروژه در مناطق عشایری البرز اجرایی شده است

علی نقدی بازنشین روز سه شنبه همزمان با روز ملی روستا و عشایر به خبرنگار خبرنگاران گفت: حدود 1.5 میلیارد تومان اعتبار امسال به بخش عشایری استان اختصاص یافته که با این اعتبار حدود 15 پروژه استانی، 6 پروژه از محل اعتبارات ارزش اضافه کرده و پنج پروژه از محل منابع ملی اجرایی شده است.

اعتبارات ارزش اضافه کرده، سهم عشایر از اعتبارات مالیات بر ارزش اضافه کرده می باشد که از طرف فرمانداری ها اختصاص می یابد.

وی افزود: این پروژه ها شامل تامین آب، خط انتقال آب، ساخت منبع بتنی، بهسازی چشمه ها، آبرسانی سیار، حمام ضدکنه دامی، نگهداری راه و تامین انرژی خورشیدی است .

بازنشین گفت: همچنین امسال 6 هزار تن نهاده دامی و 500 تن جو دامی از طریق شرکت پشتیبانی امور دام استان و معاونت بهبود تولیدات دامی استان تامین و برای توزیع در بین عشایر در اختیار شرکت های تعاونی مرتبط قرار گرفته است.

وی از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز قدردانی کرد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز این بخش کمک های زیادی به عشایر کرده به طوریکه اکیپ هایی را برای ارسال لوازم بهداشتی و پیشگیرانه و همچنین انجام تست کرونا به مناطق عشایری ا عزام کرده اند.

عشایر استان البرز از چهار ایل شاهسون، مغان، سنگسر، کلهر و طوایف مستقل عرب، کلکو، کلوند، گلزن، الیکایی و تات در قالب 860 خانوار و جمعیت چهار هزار و 800 نفر تشکیل یافته که حدود 56 درصد آنان کوچنده هستند.

این تعداد عشایر در 84 سامان و 6 سامانه استقرار دارند و به شیوه پدران خود به منـاطق ییلاقی، میانبند و قشلاقی کوچ می کنند.

عشایر استان دارای 321 هزار رأس دام سبک هستند که این تعداد دام با عبور از ایل راه های عشایری، از 148 هزار هکتار از مراتع زیست بوم کرج تعلیف می کند.

عشایر البرز سالانه با تولید 6 هزار و 800 تن شیر، سه هزار و 700 تن گوشت و یکهزار و 300 تن سایر فرآورده های دامی از تولید کنندگان عمده محصولات پروتئینی استان محسوب می شوند.

گروه ساختمانی ابان: گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 113463

به "خبرنگاران 26 پروژه در مناطق عشایری البرز اجرایی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 26 پروژه در مناطق عشایری البرز اجرایی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید