آیا فروشگاههای اینترنتی در کنترل قیمت ماسک های بهداشتی نقش دارند؟

به گزارش مجله سرگرمی، آمازون به عنوان بزرگ ترین خرده فروشی آنلاین دنیا به نحوه توزیع ماسک های بهداشتی نظارتی جدی خواهد داشت. این شرکت طی روزهای اخیر و همزمان با افزایش بی رویه قیمت ماسک کوشش نموده قیمتها را کنترل کند.

آیا فروشگاههای اینترنتی در کنترل قیمت ماسک های بهداشتی نقش دارند؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بعضی از فروشندگان فعال در آمازون، اخیرا پیامی از این شرکت دریافت نموده اند مبنی بر اینکه ماسک های بهداشتی آنها بسیار گران است. این هشدار پس از آن صادر شد که بعضی کاربران آمازون در بخشهای پرسش و پاسخ و گفتگوی این سایت به فهرست قیمت ها معترض شدند.

همرمان با شدت دریافت نرخ ابتلا به کرونا، به نظر می رسد ماسک های بهداشتی تبدیل به نمادی برای مبارزه با بیماری همه گیر تبدیل شده اند. در حالی که دنیا در کوشش است تا بیماری Covid-19را مهار کند ، شبکه های اجتماعی و سایتهای خبری با عکس افرادی که ماسک های محافظ را روی صورت دارند، پر شده است. این تصاویر باعث می شوند خیابان های شهر و مراکز خرید بیشتر شبیه بیمارستان شوند.

کمبود ماسک در حال حاضر بعضی از کشورها را تحت تأثیر قرار داده است و تأمین نمایندگان برای رسیدن به حجم تقاضا کوشش می نمایند. در آمازون، قیمت های ماسک در هفته های اخیر به شدت افزایش یافته است در نتیجه آتمازون به فروشندگانی که به سیاست های اخترام به مشتری ها عمل نمی نمایند هشدار داد.

مقامات ایتالیا که تا به امروز بزرگترین شیوع این بیماری در اروپا را تجربه نموده اند، تحقیق در خصوص قیمت های دیوانه وار در خصوص لوازم پزشکی را شروع کردند ، هرچند این کار بدون نام بردن از هیچ سایتی انجام می گردد. در حالی که مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها روز سه شنبه به آمریکایی ها هشدار دادند که احتمال شیوع بیماری در ایالات متحده بالاست، این نهاد در حال حاضر استفاده از ماسک های صورت به شکل عمومی را توصیه نمی نماید.

براساس داده های Keepa ؛ شرکتی که قیمت ها را ردیابی می نماید ، پرفروش ترین گروه دسته بندی ماسک های صورت پزشکی آمازون شامل بسته ای متشکل از 100 ماسک یکبار مصرف آبی معمولی ، 15 دلار قیمت دارد . اما این قیمت تقریباً چهار برابر بیشتر از چیزی است که فقط چند هفته قبل به فروش می رفت. آمازون برای مبارزه با قیمت های بیش از حد، فروشندگان را ملزم به رعایت سیاست منصفانه قیمت گذاری خود می نماید و در صورت تخطی از قوانین شرکت ها را وارد فهرست سیاه خود می نماید. طبق گفته اد روزنبرگ ، مشاور آمازون که ضمناً گروه پشتیبانی از فروشندگان آمازون را راهنمایی می نماید، این شرکت حداقل در اوایل این ماه به چند فروشنده عمده ماسک هشدار داده است که قانون را نقض نموده اند.

اما این نخستین باری نیست که خریداران از افزایش قیمت محصولات آمازون در موارد اضطراری عمومی شکایت نموده اند. به عنوان مثال زمانی که طوفان ایرما در سال 2017 به فلوریدا نزدیک شد ، کاربران شاهد افزایش قیمت بطری های آب بودند. شاید برای شما سوال باشد که اصلا فروشگاه های آنلاین چه تاثیر و اهمیتی دارند. پاسخ ساده است؛ تاثیری بسیار زیاد. درواقع در شرایطی که بسیاری از افراد در قرنطینه خانگی هستند یا تمایلی ندارند برای خرید به فروشگاههای شلوغ بروند، ترجیح می دهند خریدها را آنلاین انجام دهند و در نتیجه افزایش غیرمنتظره قیمت ها برای کاربران نگران نماینده است و حتی در نگاهی بدبینانه می تواند سبب افزایش قیمتها به شکل غیرقابل کنترل منجر گردد.

در ایالات متحده ، بیشتر ایالت ها قوانینی دارند که فروشگاهها را از افزایش قیمت ملزومات اساسی در مواقع اضطراری منع می نمایند. نحوه اعمال کنترل آمازون بر بازرگانان مستقل طی یک سال گذشته به یک موضوع حساس برای غول خرده فروشی تبدیل شده است اما اکنون موضوع قیمت ماسک صرفا موضوع داخلی آمازون نیست و به بسیاری از مردم جامعه مرتبط است. با شدت دریافت اپیدمی کرونا، بعضی کشورها مثل چین با کمبود ماسک روبرو شده اند.

شرکت آمازون از راه های دیگری نیز کوشش نموده است تا در بازار خود برای ماسک صورت اعتدال برقرار کند. این شرکت فهرستی از محصولاتی که ادعاهای دروغین درباره Covid-19 دارند را حذف نموده است.

parmisfun.ir: مجله پارمیسفان | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

pbmusic.ir: نوای پرنده پارسی | مجله خبری، ورزشی و مسافرتی پارسی

quiz1.ir: مجله آزمون اول، مجله خبری تحلیل صنایع آموزشی و کارگاهی

منبع: انتخاب
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 72477

به "آیا فروشگاههای اینترنتی در کنترل قیمت ماسک های بهداشتی نقش دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا فروشگاههای اینترنتی در کنترل قیمت ماسک های بهداشتی نقش دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید